Zebh (Boğazlamak) İşlemi
43- Mesrii' surette bogazlanma, hayvanın hulkumunu yani: Nefes borusunu ve «meri» denilen yemek ve icmek borusunu ve bunların arasinda bulunup «vedec» denilen iki damarını kesmek suretiyle yapilir.
Bu dört şeyden nefes borusunun kesilmesi, imami A'zama göre kafidir.
İmami Ebu Yusufa göre her halde nefes borusu ile yemek borusu ve o iki damardan biri kesilmelidir.
İmami Muhammede göre de bu dört seyden her birinin ekserisi kesilmiş bulunmalidir.
Kurbanın kesilme zamanı nahr (Bayramın birinci, ikinci ve üçüncü) günleridir. Fakat birinci günde kesilmesi daha faziletlidir.
21- Kurbanlar, bayram namazı kılınan şehir gibi yerlerde, bayram namazı kılındıktan sonra bayram namazı kılınmayan yerlerde ise bayram gününün fecrinden sonra kesilir. İlk vakti budur. Kurbanı geceleyin kesmek tenzihen mekruhtur.
(İmam Şafiî'ye göre, kurbanlar bayramın dördüncü günü güneş batıncaya kadar kesilebilir.)
22- Kurbanlar kıbleye karşı yatılarak "Bismillâhi Allahü Ekber" diye kesilir. Kurbanı, elinden geliyorsa sahibi kesmelidir, değilse uygun gördüğü bir müslümana emredip kestirmeli ve kendisi de başında bulunmalı. Şu ayet-i kerimeyi de okumalıdır:
"Benim namazım, ibadetlerim, yaşayışım ve ölümüm alemlerin Rabbı Allah içindir ki, O'nun ortağı yoktur." (En'am: 162)
Kurban kesme yükümlülüğü için, İmam Azam ile İmam Ebû Yusuf'a göre, akıl ve buluğ şart değildir. Bundan dolayı zengin olan bir çocuğun veya bir delinin malından bunların velisi kurban keser. Bu çocuk veya bu mecnun o kurbanın etinden yer. Geri kalan kısmı da, elbise gibi aynından faydalanacakları bir şeyle değiştirilir.
Fakat İmam Muhammed'e göre, kurban yükümlülüğü için akıl ve büluğ şarttır. Bundan dolayı çocukların ve mecnun olanların mallarından kurban kesilmesi gerekmez. Fetva da buna göredir. Velileri onlar adına mallarından kesecek olsalar, kurban bedelini onlara ödemeleri gerekir. Ancak bir kimsenin kendi malından çocuğu için kurban kesmesi mendubdur.
(İmam Malik ile İmam Şafiî'ye göre, kurban vacib değil, müekked bir sünnettir.)
4- Vacib olan kurban görevi, Hak yolunda fedakarlığın bir nişanıdır. Yüce Allah'ın verdiği nimetlere karşı yapılan bir şükürdür. Bunun sonucu da sevaba ulaşmak ve birtakım belalardan korunmaktır.
Cenabı Hakka (CC) sonsuz hamdü senalar olsun ki bu sene de Ramazan Bayramına kavuşmuş bulunmaktayız.
Başta üyelerimiz olmak üzere tüm Ümmeti Muhammedin İslam âleminin Ramazan Bayramını tebrik eder,
ülkemize ve islam alemine birlik beraberlik kaynaşma ve dayanışmaya vesile kılmasını,
İnsanlığın geçtiği bu zor günlerden (imtihandan) Cenabı Hakkın yardımıyla sağlık ve afiyetle çıkmamızı,
Allah'ı CC. her daim hatırımızdan çıkarmadan kullukta daim olmak üzere eski sağlıklı günlere afiyet ve huzurla dönmemizi,
Ramazan ayında tutulan oruçların, okunan Kur'anı Kerim ve salavatların,
Verilen zekat, sadaka ve fitreler ile kardeşlik ve dayanışmanın,
İki cihan saadetimiz ve kurtuluşumuza bu mübarek ramazan bayramın vesile olmasını;
Yüce Mevla'dan (C.C) niyaz ederim.
Ramazan ayı başlıyor, başladı derken sonlarına yaklaşıyoruz.
"Evveli rahmet, ortası mağfiret, (günahların bağışlanması) sonu da cehennemden kurtuluş" olarak Yüce Peygamberimiz bizlere bu ayın önemini haber vermiştir.
Ümmeti Muhammede mübarek olsun.
KADİR GECESİ
Kadir Gecesi'ne bu adı bizzat Yüce Allah vermiştir.